03/11/2020

„Tango siesta“ autora Dinka Božanića te „Obiteljski portret“ autorice Lee Vidaković predloženi su za sudjelovanje u projektu EURO CONNECTION 2021.

DKE– Ured MEDIA Hrvatske objavljuje da su hrvatski kratki igrani film Tango siesta te kratki animirani film Obiteljski portret  predloženi za sudjelovanje u sklopu projekta EURO CONNECTION 2021.

Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA Hrvatske objavljuje da su hrvatski kratki igrani film Tango siesta autora i redatelja Dinka Božanića s priključenim producentom Ivanom Perićem te kratki animirani film Obiteljski portret autorice i redateljice Lee Vidaković s priključenim producentom Draškom Ivezićem na temelju prvog evaluacijskoga kruga predloženi za sudjelovanje u sklopu projekta EURO CONNECTION 2021.

Filmovi će biti podvrgnuti daljnjem ocjenjivanju koje će provesti međunarodni žiri, a konačna odluka o sudjelovanju filma u tom projektu bit će donesena krajem ovoga mjeseca.

Domaći žiri, koji je razmatrao čak deset pristiglih projekata, činile su redateljica animiranih filmova i animatorica Petra Zlonoga, stručna prvostupnica filmskog, televizijskog i multimedijskog oblikovanja s Veleučilišta VERN Marinela Brala te voditeljica DKE - Ureda MEDIA Martina Petrović.

Iako je 2020. godina bila izazovna, to i dalje nije uspjelo umanjiti inspiraciju filmaša te je na ovogodišnji poziv za Euro Connection 2021. pristiglo najviše prijava do sada.

S obzirom na veliku količinu prijavljenih projekata s vrlo zanimljivim i inovativnim temama, stručni žiri odlučio je da ove godine Hrvatska prvi put predloži dva projekta za Euro Connection 2021., a to su kratki animirani film Obiteljski portret Draška Ivezića i Lee Vidaković te kratki igrani film Tango siesta Ivana Perića i Dinka Božanića.

Svoju je odluku o predlaganju igranog projekta Tango siesta, autora i redatelja Dinka Božanića s producentom Ivanom Perićem (udruga Kazimir), za daljnju međunarodnu evaluaciju žiri obrazložio sljedećim riječima:

„Igrani film Tango siesta na vrlo suptilan način prikazuje uobičajenu svakodnevicu većine Dalmatinaca. Filmom dominira snažan kontrast između muškaraca i žena. Dok žene nakon ručka nastavljaju svoje dnevne obaveze uz pjesmu i ples, muškarci odlaze na popodnevni odmor, siestu. Čitanjem scenarija i storyboarda može se vrlo lako predočiti kako će film vizualno u konačnici izgledati te je iz cjelokupnog poslanog materijala vidljiva iznimno dobra pripremljenost i spremnost za realizaciju projekta. Kako je riječ o kratkom igranom filmu, smatramo da ima velik potencijal za festivalsku publiku. Također, tema koju obrađuje ovaj film vrlo je prepoznatljiva i u Dalmaciji, ali i u bilo kojoj drugoj mediteranskoj zemlji te vjerujemo da će film bez problema pronaći put do srca publike.“

Odluku o predlaganju drugog animiranog projekta Obiteljski portret, autorice i redateljice Lee Vidaković s producentom Draškom Ivezićem (produkcijska kuća Jadranska animacija // Adriatic Animation), za daljnju međunarodnu evaluaciju žiri je obrazložio sljedećim riječima:

„U ovoj ponešto opskurnoj, ali istodobno iznimno atmosferičnoj priči ulazimo u život jedne građanske obitelji te dobivamo uvid u međusobne odnose nekoliko generacija njezinih članova. Gledatelj je na gotovo voajerski način uvučen u svijet ove (a)tipične obitelji koji autorica gradi nizom iznimno promišljenih scena. Nižući scene iz života, naizgled vrlo jednostavne i svakodnevne, ona suptilno razlaže i stavlja ‘pod povećalo’ gledatelja odnose koji su, kao i u svakoj, i u ovoj obitelji iznimno kompleksni. Suptilno, ali dosljedno i precizno stvara portret obitelji koja, koliko je jedinstvena, jednako toliko podsjeća na svaku prosječnu proširenu obitelj, s više ili manje internih intriga, tajni i prešućenih zamjerki. Stilski i tehnički (stop animacija lutaka) ovaj projekt nastavlja se na dosadašnji rad autorice već prepoznatljivog ‘rukopisa’ - filmova polaganog, meditativnog tempa s većim naglaskom na atmosferu i detalje. Dizajn lutaka i općenito vizuali filma smještaju cijelu priču u neimenovani srednjoeuropski grad s početka prošlog stoljeća. Iznimno razrađena dramaturgija na neki je način analogna posvećenosti vizualnim detaljima te je razvidno koliko je ovaj projekt, već u ovoj fazi, vrlo dobro razrađen i zaokružen.“

Dinku Božaniću i Ivanu Periću te Lei Vidaković i Drašku Iveziću upućujemo iskrene čestitke!

Vaš DKE – Ured MEDIA Hrvatske!



Kreativna_europa_media Havc Ministarstvo_kulture Euroimages Efp Obs Europa_cinemas


Potprogram MEDIA

Potprogram MEDIA Europske unije, namijenjen europskoj audiovizualnoj industriji, omogućuje potporu europskim filmašima u razvoju novih filmova, traženju partnera i pronalasku publike izvan nacionalnih granica. Njegovim sustavima pružanja financijskih sredstava olakšano je sufinanciranje filmova manjih producentskih tvrtki, koje se najčešće susreću s poteškoćama u pronalaženju novih izvora financiranja. Potprogram MEDIA također podupire razvoj i distribuciju tisuću filmova godišnje, uključujući među inima igrane i dokumentarne filmove, televizijske dramske serije i nove medijske vrste.

DESK KREATIVNE EUROPE – URED MEDIA HRVATSKE

Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA, koji djeluje u sklopu Hrvatskoga audiovizualnog centra, radi na promidžbi i širenju informacija o Potprogramu Europske unije MEDIA, što je namijenjen razvoju i unapređenju europske audiovizualne industrije.

DKE – Ured MEDIA blisko surađuje s Izvršnom agencijom za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA) te pruža savjetodavnu pomoć svima onima koji žele sudjelovati u Potprogramu MEDIA i njegovim aktivnostima kao što su stručno usavršavanje, razvoj projekata, razvoj publike, distribucija, festivali i pristup tržištima.

Kontakt

Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA
Martina Petrović, voditeljica

tel. +385 1 465 5434
faks +385 1 465 5442
martina.petrovic@mediadesk.hr