11/05/2020

Potprogram MEDIA podupire čak tri hrvatska projekta ukupnim iznosom od 135.000 eura!

Desk Kreativne Europe ‒ Ured MEDIA Hrvatske s ponosom predstavlja rezultate prvog roka poziva koji se odnosi na potporu namijenjenu razvoju pojedinačnog projekta (EACEA 17/2019), a u okviru kojeg su čak tri hrvatska projekta osigurala potporu i to u iznosu od 135.000 eura.

Unutar prvog roka poziva za razvoj pojedinačnih projekata pristiglo je 278 prijava. Financijska sredstva u ukupnom iznosu od 2,705.000,00 eura osigurana su za samo 64 projekta. Hrvatska se, uz još 26 članica Potprograma MEDIA, našla na listi zemalja čijim je prijaviteljima osigurana potpora, a od 64 odobrena projekta ‒ čak su tri iz Hrvatske, s ukupnom potporom od 135.000 eura.

Iz perspektive produkcijskog kapaciteta zemalja raspodjelu potpora za pojedinačne projekte prikazujemo na sljedeći način:

  • kategorija zemalja visokog produkcijskog kapaciteta: ukupno 28 projekata − iz Francuske (11), Njemačke (5), Italije (4), Španjolske (4) i Velike Britanije (4);
  • kategorija zemalja srednjeg produkcijskog kapaciteta: ukupno 16 projekata − iz Švedske (5), Irske (4), Belgije (2), Austrije (1), Finske (1), Nizozemske (1), Norveške (1) i Poljske (1);
  • kategorija zemalja niskog produkcijskog kapaciteta: ukupno 20 projekata − iz Hrvatske (3), Islanda (3), Češke (2), Litve (2), Rumunjske (2), Bosne i Hercegovine (1), Bugarske (1), Cipra (1), Grčke (1), Latvije (1), Makedonije (1), Slovačke (1) i Srbije (1).

Potprogram MEDIA odobrio je potporu u vrijednosti od čak 60.000 eura animiranom projektu Nutz u produkciji tvrtke Recircle. Uz redatelja, scenarista i producenta projekta Denisa Alentija autorski tim čine i Vjekoslav Živković te Marija Ivšić.

Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA) projekt je ocijenila sljedećim riječima (EACEA 17/2019):

„Zanimljiv projekt izgrađen na vrlo jednostavnom, ali čvrstom konceptu s više namjena, u rasponu od čiste zabave do obrazovnih poruka. Likovi su dio jedne živahne zbirke koja je jako dobro opisana. Cilj je osnovnog stila crteža i animacije pojednostavniti tijek naracije, koji je vrlo dobro definiran. Projekt sadržava velik potencijal dopiranja do međunarodne publike budući da njegovi likovi pripadaju kolektivnim slikama fantastičnih životinja, humaniziranih duhovitim kvalitetama i manama. Prijavitelj je spojio međunarodni tim autora i suradnika koji uključuje i obrazovnog psihologa.

Predložena razvojna strategija naišla je na vrlo pozitivne reakcije međunarodnih televizija i investitora. Plan je razvoja odgovarajući i razuman. Definirane su različite distribucijske strategije, s dobro objašnjenim predviđenim distribucijskim metodama. Iz prijavnice se jasno može iščitati poznavanje potencijalnih međunarodnih tržišta i festivala, s pomno promišljenim izborom susjednih zemalja i regija te ostalih kontinenata. Ideja razvoja Nutza kao transmedijskog projekta kako bi se izgradio brend prije početka TV produkcije vrlo je zanimljiva.

Dio autorskog tima već je sudjelovao u programima usavršavanja na području istraživanja modela financiranja i korištenja digitalnim platformama. Plan financiranja otkriva svijest o potencijalnim partnerima i teritorijima.“

Drugi projekt kojemu je odobrena potpora Potprograma MEDIA u iznosu od 50.000 eura jest igrani projekt Jimmy L u produkciji tvrtke Telefilm. Igrani film režirat će Pavo Marinković, a producent je Stanislav Babić.

Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA) projekt je ocijenila sljedećim riječima (EACEA 17/2019):

„Projekt utjelovljuje snažne teme ‒ rasizam, Drugi svjetski rat, nepravdu ‒ obrađene iz neuobičajenog i intrigantnog aspekta. Dramski je potencijal priče koja se temelji na istinitim događajima velik, a primjerci scenarija svjedoče o njegovoj izvanrednoj kvaliteti. Iako se predstavljeni svijet Drugog svjetskog rata s jedne strane doima poznatim, on otkriva i sasvim drugačiju, novu perspektivu, do sada filmski neiskorištenu. Kreativni je potencijal ove priče, koja se bavi kombinacijom univerzalnih tema, velik.

Razvojni plan, raspored i proračun projekta iznimno su detaljno prikazani i čine se odgovarajućima. Distribucijski plan također je koherentan i dobro planiran, a marketinška strategija uključuje različite i relevantne kanale (društveni mediji, promidžba, osobe). Financijska je strategija adekvatna i detaljna, s realnim planom financiranja koji je u velikom dijelu već potvrđen.“

Posljednji projekt kojemu je odobrena potpora Potprograma MEDIA u okviru prvog roka poziva za razvoj pojedinačnih projekata u vrijednosti od 25.000 eura jest kreativni dokumentarno-igrani projekt Fiume o Morte! u produkciji udruge Restart. Ovaj projekt dogovoren je u koprodukciji s Francuskom, Slovenijom i Italijom. Režirat će ga Igor Bezinović, producenti su Tibor Keser i Vanja Jambrović, a koproducenti Marina Gumzi Fabrizio Polpettini.

Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA) projekt je ocijenila sljedećim riječima (EACEA 17/2019):

„Radi se o dobro predstavljenom, snažnom i prepoznatljivom konceptu u kasnoj fazi razvoja koji nudi jedinstven pristup suočavanja s povijesnim događajem na nov, suvremen način. Spajanje elemenata alternativne rekonstrukcije s izmišljenim pripovjedačem te povijesne arhivske građe obogatit će svrhu i kvalitetu projekta. Scenoslijed je dobro i detaljno napisan te odražava redateljev snažan angažman oko teme. Prijava projekta učvršćena je stalnim referencijama na postojeća umjetnička djela koja koriste neke od ključnih alata za pripovijedanje te tehnika predloženih i za ovaj projekt. Redateljev je pristup iznimno kreativan u pogledu načina na koji planira ispripovijedati priču. Moguće je predvidjeti uspješnost projekta na filmskim festivalima te u područjima bivše Jugoslavije, Italije i Europe. Kreativni tim nadilazi nacionalne granice i povećava potencijal filma za međunarodno širenje.

Koncept stvaranja „digitalnog muzeja“ u kojem će javnost moći dijeliti svoju obiteljsku povijest vrlo je zanimljiv i trebao bi se dalje razvijati u sklopu cjelokupnog marketinškog plana. Prethodna financijska sredstva za razvoj i proizvodnju koja su osigurale organizacije diljem Europe ukazuju na jačinu projekta u cjelini, dok su mnoga pisma namjere iznimno važna za uspjeh financijske strategije i pokazatelji su neizmjerne nacionalne potpore projektu.“

Recircleu, Telefilmu i Restartu upućujemo iskrene čestitke!

Vaš DKE ‒ Ured MEDIA Hrvatske!



Kreativna_europa_media Havc Ministarstvo_kulture Euroimages Efp Obs Europa_cinemas


Potprogram MEDIA

Potprogram MEDIA Europske unije, namijenjen europskoj audiovizualnoj industriji, omogućuje potporu europskim filmašima u razvoju novih filmova, traženju partnera i pronalasku publike izvan nacionalnih granica. Njegovim sustavima pružanja financijskih sredstava olakšano je sufinanciranje filmova manjih producentskih tvrtki, koje se najčešće susreću s poteškoćama u pronalaženju novih izvora financiranja. Potprogram MEDIA također podupire razvoj i distribuciju tisuću filmova godišnje, uključujući među inima igrane i dokumentarne filmove, televizijske dramske serije i nove medijske vrste.

DESK KREATIVNE EUROPE – URED MEDIA HRVATSKE

Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA, koji djeluje u sklopu Hrvatskoga audiovizualnog centra, radi na promidžbi i širenju informacija o Potprogramu Europske unije MEDIA, što je namijenjen razvoju i unapređenju europske audiovizualne industrije.

DKE – Ured MEDIA blisko surađuje s Izvršnom agencijom za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA) te pruža savjetodavnu pomoć svima onima koji žele sudjelovati u Potprogramu MEDIA i njegovim aktivnostima kao što su stručno usavršavanje, razvoj projekata, razvoj publike, distribucija, festivali i pristup tržištima.

Kontakt

Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA
Martina Petrović, voditeljica

tel. +385 1 465 5434
faks +385 1 465 5442
martina.petrovic@mediadesk.hr