12/06/2012

Osvrt na radionicu stop-animacije održanu 1. lipnja 2012. godine u okviru Animafesta Zagreb

Animirani film Oh Willy… redateljice Emme De Swaef i Marca Jamesa Roelsa dominirao je obilježavanjem četrdesete obljetnice postojanja Animafesta Zagreb.

Specifična priča simpatičnoga Willyja osvojila je ne samo srca žirija i Grand prix nego i nagradu publike pa se i radionica na temu stop-animacije s istim primjerom dobre prakse pokazala iznimno uspješnom!

Film koji je nastao u belgijsko-francusko-nizozemskoj koprodukciji šarmantna je priča o punašnom Willyju koji se u svojim pedesetima vraća u nudističku koloniju u kojoj je odrastao kako bi se brinuo o umirućoj majci. Film je rađen s fantastičnim lutkama napravljenima od vune i drugih prirodnih materijala. Dodjeljivanje nagrade filmu žiri je objasnio sljedećim riječima: “Priča ovoga filma dojmljiva je i ljudska, topla i apsurdna. Dobro je režiran, humorističan i pun iznenađenja.“

MEDIA desk Hrvatske u suradnji s Animafestom Zagreb i MEDIA deskom Slovenije nastavio je prošlogodišnju tradiciju te je organizirao radionicu na temu stop-animacije. Mnogobrojni sudionici radionice imali su priliku putem primjera dobre prakse Oh Willy… upoznati se s cjelovitim, vrlo zahtjevnim procesom stvaranja i produkcije animiranoga filma. Marc James Roels, jedan od autora, i producent Ben Tesseur vodili su nas kroz razvoj ideje i scenarija, financiranje, stvaranje, snimanje i postprodukcijski proces.

Beast Animation, produkcijsku tvrtku i studio specijaliziran u području stop-animacije, osnovala su dvojica animatora/redatelja – Ben Tesseur i Steven De Beul – 2004. godine s namjerom stvaranja pravoga temelja stop-animacije u Belgiji. Osim što danas predstavlja renomiranu tvrtku – u europskom i svjetskom kontekstu – specijaliziranu u tom području, cijenjena je i poznata po svojoj kreativnosti i uspješnim rezultatima u sferi produkcije, režije, kreiranja animacije te organiziranja ostalih segmenata stop-animacije.

Portfolio tvrtke sadrži širok raspon aplikacija stop-animacije predstavljenih između ostaloga u dugometražnome filmu Panika u selu redatelja Stéphanea Aubiera i Vincenta Patara. Beast Animation poznat je po svojim komercijalnim uradcima za Državnu belgijsku lutriju, Lotus Bakeries, Lyclear, Danone, Carrefour, Procter&Gamble itd., a nekoliko je njegovih kratkih filmova predstavljalo i uspješne najave raznih televizijskih programa i filmova. Tvrtka je također uključena u (pret)produkciju mnogih televizijskih serija.

Po završetku radionice sudionici su druženje nastavili u Muzeju prekinutih veza, gdje su, za razliku od priča što stoje u pozadini eksponata, imali mogućnost obnavljanja postojećih i ostvarivanja novih profesionalnih veza!

Ovom prilikom MEDIA desk Hrvatske želi zahvaliti djelatnicima Animafesta Zagreb i MEDIA deska Slovenije na pomoći pri organizaciji dolaska i sudjelovanja slovenskih animatora te svim sudionicima Oh Willy… radionice!

martina.petrovic@mediadesk.hr