14/10/2020

Osvrt na dvodnevnu konferenciju na temu „Djeca i mladi – važnost namjenskih prostora“, koja se održavala 17. i 18. rujna 2020.

Desk Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske organizirao je dvodnevnu konferenciju „Djeca i mladi – važnost namjenskih prostora“ 17. i 18. rujna 2020. putem internetskog prijenosa. Konferencija je okupila 189 sudionika, 39 govornika iz 17 europskih zemalja te je sudjelovalo 25 DKE – Ureda MEDIA!

Ususret otvorenju Dječje kuće u Rijeci namjera je bila ukazati na nedostatak prostora namijenjenih djeci i europskom filmu za mladu publiku, koji je prisutan diljem Europe – podjednako u velikim i malim zemljama. Nizom okruglih stolova i virtualnih razgovora tijekom kojih su sudionici podijelili uspješne primjere i različite prakse te putem plodonosnih diskusija želja je bila potaknuti i osnažiti umrežavanje različitih dionika i korisnika.

Cilj konferencije bio je ukazati na važnost i raznolikost mogućnosti pružanja djeci i mladoj publici filmskog sadržaja visoke kvalitete, kao i obrazovanja o filmu. Upravo omogućivanjem tih perspektiva djeci i mladima, nudeći im priliku za istraživanje i prihvaćanje novih izazova, pomažemo im u razvoju senzibiliteta u percepciji predmeta, osoba, situacija i osjećaja.

Prvi dan konferencije, 17. rujna, bio je posvećen panelima koji su se bavili stavljanjem u fokus filmova za djecu i filmske edukacije na razini Europske unije, a predstavili su se i namjenski prostori za djecu te primjeri nacionalnih strategija posvećenih filmskoj edukaciji.

U prvom panelu „Kako osnažiti proizvodnju filmova za djecu i filmsko obrazovanje na razini Europske unije?" sudjelovali su Maria-Silvia Gatta (Europska komisija / Uprava DG Connect), Claus Noer Hjorth (voditelj radne skupine za filmsko obrazovanje Europske udruge filmskih centara - EFAD), Christopher P. Marcich (ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra), Jürgen Biesinger (producent Europske filmske nagrade (EFA) i nagrade mlade publike - Young Audience Award ), Charlotte Appelgren (glavna tajnica Udruge  Cine-Regio / KIDS Regio inicijativa)te Margret Albers (voditeljica Europskog udruženja za dječji film - ECFA). Prvu panel-raspravu moderirala je Martina Petrović (voditeljica DKE - Ureda MEDIA Hrvatske). Sudionici panela nastojali su dati odgovore na pitanja je li dovoljno učinjeno na razini Europske unije kada govorimo o potpori dječjem filmu i filmskoj edukaciji, s kojim se točno izazovima susrećemo te na koji način možemo zajedno pridonijeti osnaživanju dječjeg filma i filmske edukacije u kontekstu budućeg Programa Kreativna Europa 2021. – 2027.

U drugom panelu „Prostori namijenjeni djeci – naše priče o uspjehu!“ sudionici Slobodanka Mišković (ravnateljica Javne ustanove Art-kino / Rijeka/ Hrvatska), Živa Jurančič (Kinodvor / Ljubljana / Slovenija), Pantelis Panteloglou (voditelj Raisin Factory Pyrgos / Grčka) te Mark Cosgrove (Watershed / Bristol / Velika Britanija)razmatrali su važnost prostora namijenjenih djeci i mladima. Nedostatak navedenog prostora prisutan je u velikim i malim zemljama te je potrebno dodatno raditi na njihovu osnaživanju jer su važni instrumenti potpore europskom filmu za mladu publiku te itekako pridonose, kod djece i mladih, stvaranju novih prilika za istraživanje, prihvaćanje novih izazova te razvoj vlastitog senzibiliteta. U ulozi moderatorice bila je Anne Schultka (KIDS Regio / Njemačka).

Treći panel "Nacionalni modeli filmskog obrazovanja"okupio je sudionike Leopolda Grüna (ravnatelja Kino Vision iz Berlina / Njemačka), Marka Reida (voditelja edukacijskih programa pri Britanskom filmskom institutu), Lisbeth Arto Juhl Sibbesen (urednicu internetske platforme Filmcentralen pri Danskom filmskom institutu), Annu Håkansson (urednicu programa za djecu i mlade pri Švedskom filmskom institutu)te Kseniju Zubković (iz Slovenskog filmskog centra). Martina Petrović, voditeljica DKE – Ureda MEDIA Hrvatske, moderirala je treću panel-raspravu. U fokusu tog panela bili su uspješni nacionalni modeli filmskog obrazovanja. Iako svaka zemlja sa sobom nosi svoje specifičnosti s obzirom na veličinu teritorija, u zaključcima panel-rasprave istaknute su prednosti uvođenja nacionalne strategije filmskog obrazovanja čije bi smjernice olakšale gledanje dječjih filmova te provođenje popratnih edukativnih radionica.

Drugi dan konferencije, 18. rujna, naglasak je bio na virtualnim prostorima za razgovor (tzv. chatrooms) putem kojih se propitkivala važnost raznovrsnih edukativnih pristupa, inicijative filmske edukacije kad nacionalne strategije izostaju te uspješni primjeri Potprograma MEDIA.

Prvi chatroom  "Važnost različitih obrazovnih pristupa"okupio je sudionike Irenu Lovčanin (učiteljicu, docenticu jezika Montessori edukacije / Montessori škola u Zagrebu), Cathrine Jakobsen (višu umjetničku savjetnicu za film / Kulturtanken – umjetnost za mlade / Norveška), Mayu Reichert (voditeljicu programa DOK.education / Međunarodni festival dokumentarnog filma DOK.fest München / Njemačka)te Jasmin Topalušić (art terapeut / Hrvatska / Velika Britanija). U ulozi moderatorice bila je Martina Petrović (voditeljica DKE - Ureda MEDIA Hrvatske).

U drugom chatroomu  "Inicijative filmske edukacije kad nacionalne strategije izostaju" sudjelovali su Barbara Zupičić (savjetnica za obrazovne programe / Art-kino iz Rijeke / Hrvatska), Rajko Petrović (urednik programa filmskih radionica za djecu i mlade / Slobodna zona Junior / Srbija), Tea Gabidzashvili (voditeljica projekata / Kino Skolashi (Film u školi),Nacionalni filmski centar Gruzije), Kaisa Emilia Kukkola (trenerica filmskog obrazovanja, voditeljica projekata / Udruga IhmeFilmi / Finska), Carla Augusto (voditeljica projekta / Kino klub Viseu / Portugal) te Margarida Assis (urednica publikacija / Kino klub Viseu / Portugal). I ovaj chatroom moderirala je Martina Petrović (voditeljica DKE - Ureda MEDIA Hrvatske).

Treći i četvrti chatroom "Primjeri Potprograma MEDIA I" i „Primjeri Potprograma MEDIA II“ okupili su raznolik i velik broj uspješnih primjera koje je podržao Potprogram MEDIA, a koje su redom predstavljali Florine Wiebenga (voditeljica Odjela edukacije Filmskog instituta Eye / voditeljica projekta Cinemini Europe / Nizozemska), Emilie Boucheteil (direktorica Odjela za film Francuskog kulturnog instituta u Parizu / European Film Factory / Francuska), Adeline Chauveau (voditeljica projekata Francuskog kulturnog instituta u Parizu / European Film Factory / Francuska), Maciej Jakubczyk (direktor Međunarodnog filmskog festivala Kids Kino te s njim povezanih programa za profesionalni razvoj Kids Kino Lab i Kids Kino Industry Forum / Poljska), Simone Moraldi (pomoćnik voditelja projekata / Fondazione Cineteca Italiana / The Film Corner / Italija), Gintė Žulytė (suosnivačica i voditeljica projekata / Udruga Meno Avilys / Moving Cinema / Litva), Dovilė Butnoriūtė (voditeljica Odjela promocije pri Litavskog filmskom centru / Kino Klubai / Litva), Ivana Jakobović Alpeza (voditeljica programa Udruge Djeca susreću umjetnost / Film u bolnicama / Hrvatska), Gregg Young (koordinator projekta / Real Heroes / Belgija), Gorana Barišić Bačelić (direktorica Javne ustanove u kulturi Tvrđava kulture Šibenik / Connecting Cinemas in Rural Areas / Hrvatska) te Rui Machado (zamjenik direktora Portugalske kinoteke i Muzeja filma / CinEd 2.0  European Cinema Education for Youth / Portugal). Moderatorice su bile Susanne Schmitt (voditeljica DKE - Ureda MEDIA Berlina - Brandenburga  / Njemačka) i Martina Petrović (voditeljica DKE - Ureda MEDIA Hrvatske).

U sklopu prethodno navedenih zaključaka ukazano je na potrebu što tješnje suradnje između različitih dionika i predstavnika organizacija, a koje u svom fokusu imaju dječji film, filmsku edukaciju te prostore namijenjene djeci i mladima. Također, radi što boljeg i kvalitetnijeg umrežavanja i razmjene iskustva usvojena je preporuka izrade kvalitetne baze podataka koja objedinjuje programe filmske edukacije te europske filmove za djecu i mlade – posebno one koji su sufinancirani sredstvima Potprograma MEDIA.

Ako ste propustili sudjelovanje na dvodnevnoj konferenciji, ponosno objavljujemo da su snimke dostupne na službenom YouTube kanalu Ureda.

Koristimo priliku zahvaliti svim govornicima, predstavnicima institucija i organizacija te divnim partnerima: Uredima MEDIA iz 25 europskih zemalja, Art-kinu iz Rijeke te inicijativi Kids – Regio iz Njemačke!

Vaš DKE – Ured MEDIA Hrvatske!

martina.petrovic@mediadesk.hr